Platformy streamerskie

Najważniejszą sprawą dla streamera jest wybór serwisu, w którym będzie streamował. Na szczęście aktualnie sensowne wydają się tylko dwa wybory więc sprawa jest ułatwiona.

 

Twitch

Twitch.tv jest wiodącą platformą streamerską dla graczy. Strona została uruchomiona w czerwcu 2011 roku, a miesiąc później rozpoczęła nabór do swojego programu partnerskiego. Aktualnie Twitch.tv jest wiodącą platformą do streamowania wykorzystywaną przez zdecydowaną większość polskich streamerów.

Zalety:

– mocna pozycja na rynku

– duża potencjalna liczba odbiorców

– automatyczne udostępnienie zmiany jakości obrazu dla widza przy 50+ widzach na streaie

Wady:

– problemy z połączeniem w czasie streamowania przez serwis dużych wydażeń gamingowych (np League of Legends)

– trudność w uzyskaniu partnerstwa

Program partnerski (link)

– wymagana średnia liczba widzów ~500 przy regularnym streamowaniu conajmniej 3 razy w tygodniu

– CPM 3,5$ za 1000 wyświetleń reklamy

– 50% (2,5$) od każdego subskrybenta kanału (maksymalnie 3 minuty/6 reklam w odstępach 8 minutowych)

– własne emotikony na czacie od 0 (2 emotikony), 25 (4), 50 (6), 100 (8) itd subskrybentów

 

Hitbox

Hitbox.tv to młoda platforma streamerska, która swoją premierę miała w październiku 2013 r. Od tego czasu Hitbox stara się zdobyć jak największą liczbę streamerów zachęcając ich dobrymi warunkami programu partnerskiego oraz znakomitym kontaktem ze streamerami. Hitbox regularnie wprowadza pozytywne zmiany w swoim serwisie i konsultując je z użytkownikami.

Zalety:

– stabilne serwery

– wyższa niż na Twitch jakość obrazu przy tych samych parametrach streamowania

– łatwy dostęp do programu partnerskiego

– bardzo dobry kontakt z użytkownikami serwisu

Wady:

– słaba pozycja na rynku

– mała potencjalna liczba widzów

Program partnerski (link)

– wymagana średnia liczba widzów >100 przy regularnym streamowaniu conajmniej 3 razy w tygodniu